måndag, oktober 13, 2008

Jag kommer att sakna er

Välkommen till FlyttBloggen

Det blev en sjukdag idag, sov knappt en blund inatt, huvudet värker och näsan går det inte att andas med.

Men nu var det inte min förkylning det här inlägget skulle handla om.

Det ska handla om mina fina grannar.

Jag kommer att sakna grannarna när jag har flyttat. De är så rara "tanterna" som jag delar trappuppgång med.

Vi vattnar varandras blommor, byter tvätttider med varandra när det kört ihop sig, om någon har gjort lite mycket äppelkräm ringer de på och frågar om jag vill ha. Grannfrun mittemot lägger sina tidningar utanför min dörr när hon läst klart så jag kan använda det när jag packar ner glas och porslin inför flytten, hur sött är inte det!

Som sagt, jag kommer att sakna mina grannar när jag flyttar.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men så fint det låter med dina grannar. Hoppas du får fina grannar dit du flyttar. Och krya på dig!

Andelieb sa...

Åh, jag hade också saknat de grannarna. Som du vet så inser jag, om någon, vikten av att ha bra grannar. håller tummarna för bra grannfolk även på nya stället.
Puss å kram ;-)

Bloggblad sa...

Stackars stackars!

Var du inte sjuk förra gången du skulle flytta också?

mossfolk sa...

Vilken tur du har haft med sådana grannar. Jag som är uppväxt på en gata där man alltid stannar och pratar, barnen leker i varandras trädgårdar och man lånar ingredienser, stegar och diverse saker av varandra trodde att det skulle bli ännu mer så när man flyttade till hyreshus.
Så var det förstås inte. Där jag bor nu har jag hittills inte träffat en enda granne.
Krya på dig!

Humlan sa...

Så härligt med de grannarna! Jag förstår att du skulle vilja ta med dom till det nya huset...

Anonym sa...

alltid tråkigt att behöva skiljas från det och dem man uppskattar... Hoppas det går bra med allt! :-)

Vonkis sa...

Tyvärr blir det nog svårt att få lika bra kontakt med mina nya grannar då jag kommer bo i ett jättehyreshus med mååånga vånigar och flera ingångar :-(