onsdag, september 03, 2008

Hemma och sjuk

Välkommen till SjukBloggen

Såna här gånger märks det verkligen hur lik jag är min käre far, det är sååå synd om mig när jag är sjuk, jag vill bli ompysslad och servad samtidigt som jag bara vill få vara ifred, aningens svårt att kombinera...

Den värsta täppan och kroppsömheten har släppt, istället har hostan gjort sitt intåg.

Ja ja.

Annars då.

Försöker slänga lite grejer inför flytten och det går inte i något supertempo inte, jag är ju så sjuk... Men framåt går det i alla fall.

Och hösten som är här då. Ute ä det regnigt och grått. Det enda bra är att nu är det helt ok att krypa ypp i soffan med en filt omkring sig och tända ljus, älskar att tända ljus. Det är något jag inte kommer att göra mig av med inför flytten. Kläder, papper, böcker och krukor må ryka men ingen kan få mig att slänga minska tilla ljushållare!

Nej, nu ska jag gå och dricka litemer te.

Har jag sagt att jag är sjuk?

;-)

15 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja det är synd om dig! Alltid jobbigt att vara sjuk. Vår yngsta i Linköping har legat på sitt studentrum i flera dagar, feber och hosta. Åh vad jag hade velat vara där och pysslat om henne. Krya nu på dig!

PGW sa...

Du är sjuk som en hel karl låter det som ;-)

Madicken sa...

Åh! Här kommer en hälsosam kram från en som hade halsont på sin semester!

Vonkis sa...

Eva
Tack så mycket! Skickar en krya-på-dig-tanke till sjuklingen i Lkpg också.

PGW
Sannerligen!

Madicken
Tack så mycket! Men du är väl frisk nu?

Anonym sa...

àh stackars du... tycker sà synd om dig! Du fàr puss- pà -kinden krya pà dig pussar... är det pà lagom distans?!!

Miyala

Vonkis sa...

Miyala
Absulitativt!
Och tack så mycket.

Bloggblad sa...

Det hörs att du inte har man och barn... för då kan man glömma det där med att tycka synd om sig och liiiiida ifred när man är sjuk... Om man hinner, kan man lida lite mellan matlagning, disk, barnhämtning och städning...

Fast jag tycker synd om dig som drabbats redan - och mitt i flyttbestyren.

Humlan sa...

Stackare! Kurera dig med mycket te och lite vitaminer och krya på dig!

(I dag har folk hostat och nyst på/mot mig flera gånger, så blir jag inte sjuk nu...)

Morgondimma sa...

Stackare *nickar medlidsamt med huvudet* Du har väl ordentligt med Vicks vaporub?

Andelieb sa...

Stackars liten...
Te med honung och mycket vätska och vila.

Vonkis sa...

Bloggblad
Tackar.
Vem behöver man och barn när det räcker att vara sjuk, dagspendla 6,5 mil, vara mitt i en flytt och jobba heltid? ;-)

Humlan
Håller tummarna för att du ska klara dig. Dricker en massa myntate och det lenar en hel del.

Morgondimma
Vicks vaporub?

Andelieb
Ja, det är verklgien synd om mig. honungen fick jag skippa den här gången men dricker som sagt en hel del te.

Till alla
Tack för era uppmuntrande ord. Det känns skönt att veta att det finns en massa bloggisar som förstår hur synd det är om förkylda mig.

Anonym sa...

Stackars stackars lillahyster! Krya på dig1 Kramizar/Allin

Anonym sa...

Tänker ta på mig svarta tunga regnkappan och cyckla till dig med verktabletter och nykokt svartvimerssaft. Något annat du behöver?

Men jag hoppas att du blivit frisk innan jag kommit fram :-)

Anonym sa...

Lilla gumman, förkyld, ont i halsen, snuva, feber... och ingen som kan kan passa upp. Din lilla stackare.

Kryp ner i soffan med filt, värmedyna, varm saft och en bra film, så blir det nog bättre. Massor av pussar och kramar.

Vonkis sa...

Allin
Tack och puss!

Elis
Eftersom du inte kommit än antar jag att du är på väg. Bra att du tog på dig regnkappan för här regnar det. Skulle du kunna stanna någonstans och köpa lite citron och honung också? Skulle vara evigt tacksam för det.
Kram.

Elisabet
Har ingen värmedyna och väntar fortfarande på att Elis ska komma med den varma saften. Försöker klara mig med te så länge.
Kram.