torsdag, augusti 21, 2008

Mossa i huvudet

Välkommen till JobbBloggen

Min hjärna känns som fuktig vitmossa som man klämmer på, liksom vadderad och uppblött.

Kommer inte ihåg om jag skrivit det redan(och är för lat för att kolla upp det) men jag har fått jobb, på samma skola som jag var på innan flytten till Södermanland.

Och det känns verkligen bra. Norrköping ÄR hemma för mig nu. Så den här lägenheten är uppsagd och jag letar febrilt efter en ny i Norpan (någon som vet någon som står tom?).

Tyvärr (naturligtvis måste det komma ett tyvärr) innebär det här att jag måste pendla mellan Ny- och Norrköping och det är inte så himla roligt. Om jag går upp 05.00 hinner jag med tåget/bussen men det blir stressigt. Jag är ingen morgonmänniska...

Och ute så vräker regnet ner.

Tänk att det bara verkar regna på kvllarna och nätterna. Har gått i regnjacka tre dagar nu, inte en droppe.

Och tänk att jag kan klaga på att det inte regnar när jag har regnjackan på mig...

9 kommentarer:

Humlan sa...

Grattis till jobbet!
Men *gäsp* inte kan du ha det såhär... hoppas att du hittar en ny lägenhet snart!

Vonkis sa...

Humlan
Tackar tackar. Som tur är har jag underbara vänner i Norpan så jag får sova där när jag behöver men det är ju inte samma som att sova i egen lägenhet.

Evas blogg sa...

Grattis! Har funderat över var du skulle hamna. Hoppas du hittar en lägenhet snart! Nästa gång jag ska till Linköping tycker jag vi ska ha en bloggträff.

Vonkis sa...

Eva
Absolut! Om inte annat kan vi träffas på IKEA, jag tackar aldrig nej till en anledninga att åka dit :-)

Evas blogg sa...

Njae kan vi inte hitta något annat ställe?!

Bloggblad sa...

Grattis! Det finns säkert en hel del ledigt i Nrkpg... annars kan du ju kvarta hos min singelson... :)

För mig skulle det definitivt gå bort med så tidiga morgnar... jag har nästan spytt av att gå upp kl 7 varje morgon den här veckan...

Bloggblad sa...

Eva: Visst! Kom du bara. Vore jättekul.

Vonkis sa...

Bloggblad
Singelson, låter farligt det :-)
Det finns en del ledigt menvi är många som slåss om dem.

Eva
Inte gilla IKEA, hmpf. Men ok då, vi får ta det någon annan stans.

Vonkis sa...

Bloggblad
och tack!