söndag, maj 25, 2008

Inte många rätt där inte

Välkommen till MelloBloggen

Ja, vad säger man.

Trodde aldrig på vinst för Perrelli men 18 plats, det var oväntat.

Det sista jag sa innan själva poängfördelningen skulle fördelas var "Bara inte Ryssland vinner, till och med piraterna får vinna istället". Och så går Ryssen och vinner... Vi får helt enkelt skicka foppa staplandes på ett par foppakryckor nästa år.

Det borde väl gå hem?

Eller?

En annan sak jag funderade på igår var hur man tänker som arrangör när man ska bestämma vad man ska ha för pausunderhållning.

"Ok, här har vi en tävling där 25 bidrag ska sjungas. Vore det inte lite oväntat med tre sånger i pausen då. OCh så kan några röda och blåa tjommar hoppa omkring till musiken också"

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag såg bara av och till, men tyckte att den ryska var helt okej.
Men - jag tycker det räcker med den svenska, det är för mycket av allt och ett evigt grannlandsröstande = flest grannar, mäktigast, vinner.
Vi i Norden har alltid röstat på varandra också, men de nya länderna har fler grannkompisar...

batti sa...

...och så gör de bättre låtar och showar mer...så vad egentligen är konstigt?

Ja, det konstiga är kanske att Sverige vinner ESC innan varje tävling och sedan förvånat undrar vad som hände...

Bäst var Frankrike och Spanien. Och om någon undrar. Både Ukraina och Grekland var bättre än Sverige.

Jag tyckte att det var underbart att den dissade piratlåten spöade upp Christer Björkmans skitbidrag.

Lettland har också fattat att det är show och inte stel Pirelli-pop som funkar. (Dock var hon helt ok, men låten är inte bra)

Anonym sa...

de nordiska länderna gav inte några höga poäng till perrelli

Anonym sa...

batti:

tycker du verkligen att frankrike och spanien var BRA ??????
De sög enligt mig...

Anonym sa...

jag tycker att björn gustavsson var bäst.. men no no.. you could not wote in dö tv-talking -boy...
/annie

Vonkis sa...

Bloggblad
Låten var hyfsad men hela han var så överdramatisk och showen så pretantiös att jag höll på att gå åt. I år röstade ju inte ens våra grannar på oss och det säger väl en del också. Låten var inte bra nog. Vi skulle ha skickat BWO.

Batti
Gillade också Frankrike men Spanien var för mycket.
Ukraina var rätt ok som låt men Grekland... inte kunde hon sjunga heller.

Ulli
Precis, lågt från grannarna så då blir vi arga på dem samtidigt som vi bannar det stora hemska öööst.

Annie
Hola.... Belgrad

Anonym sa...

Annie! Jag tycker att Björn gjorde bort sig totalt! Hur mànga ute i Europa vet att han är en komiker... han verkade ju helt efter... tror ingen förstod att han skämtade! Hur pinsamt som helst!

Miyala

Vonkis sa...

Miyala
Har spanat runt lite på olika bloggar och på Youtube. Alla har inte förstått men många har gjort det och skrattat åt Björnen.