lördag, maj 10, 2008

En liten fråga

Välkommen till FrågeBloggen

Jag har tyvärr inte sett "Klass 9a", det gick för sent för mig och så kände jag ,helt krasst, att jag hade nog av jobbet på jobbet. Nu har jag förstått av det gick bra för eleverna i klassen, de höjde sig över rikssnittet.

Nu undrar jag bara en sak.

Lärarna som plockades in för att hjälpa klassen. Hade de undervisning i någon mer klass?

Märker när jag läser igenom det jag skrivit att jag låter väldigt sur, det är jag inte.

På sanning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså... Jag är ingen expert på området, men såg de flesta avsnitten. Jag uppfattade det som att de flesta av de nya lärarna reste dit en dag i veckan och körde sitt ämne då, för att sedan åka tilbaka till den vanliga vardagen de övriga dagarna i veckan. Vad de pysslade med dessa dagar vet jag inte men, har nog tänkt att de arbetar på som vanligt... Men jag vet inte...

Bloggblad sa...

Jag har sett för lite för att veta - men jag kan tänka mig att det skulle kännas lite snopet om jag blev bortplockad från mina elever av kollegor som skulle rätta till mitt jobb...

Vonkis sa...

Blyger
Hmm, måste kolla upp det där.

Bloggblad
Ja, och om de bara kom dit en dag i veckan, skulle de ordinarie lärarna ta över deras planering då? Konstigt.

Anonym sa...

Eftersom lärarna hade rätt långt att åka för att komma t skolan (från andra städer) kanske de slog ihop de olika ämnenas tid och hade olika ämnen olika dagar, eller typ halvdagar...