söndag, april 20, 2008

Nya uppdrag

Välkommen till KyrkoBloggen

Grannen och jag gick tillsammans till kyrkan idag och det var roligt att ha någon att dela gudstjänsten med. Efteråt bestämde vi oss för att gå på kyrkkaffet. Jag har aldrig gått förut och för grannen var det första gången i kyrkan över huvudtaget.

När vi skulle gå reste sig rästen upp för att prata med oss. De har små gudstjänstgrupper i kyrkan och han undrade om vi var intresserad av att vara med i en sån, så nu har vi blivit inbjudna på en storträff med alla gudstjänstgrupper på söndag om en vecka efter gudstjänsten!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hahahaha... ursäkta att jag skrattar - men jag har flera gånger tänkt att kyrkan tar hela armen om man räcker fram lillfingret...
Jag skulle kunna fylla varenda kväll i veckan med kyrkoengagemang i diverse grupper - får ständigt frågan: kommer du? Och alla tycker att deras grupp kan jag väl gå med i ... jag jobbar ju bara halvtid... Att jag fyller resten med annat jobb som de inte vet nåt om, vet de ju inget om.

Men - visst är det kul att ni blev sedda! Lycka till.

Anonym sa...

Vad kul. Det är ju ett bra sätt att hitta ett nytt nätverk. Hur gick det med handbollen.

Anonym sa...

Strålande! Bra initiativ av prästen! Kul att man verkar ha seende ögon i din församling! :-)