lördag, april 26, 2008

Akta dig!

Välkommen till DrömBloggen

I natt hade jag en lätt suspekt dröm.

Hela familjen, föräldrar, syskon med sina familjer och min fästman som jag snart skulle gifta mig med var i huset som vi bodde i allihop. Från utsidan påminde det väldigt mycket om mina gudföräldrars hus.

I föräldrarnas sovrum fanns det bara två väggar. Där de andra två borde ha varit var det istället en skog.

I skogen bodde det blåa monster men de kom bara fram på natten så på dagen var det riskfritt att vara utomhus.

Om man blev riven av de här blå monstren var det helt säkert att man skulle dö, för då fanns det inget som kunde skydda en nästa gång de kom fram.

Naturligtvis blev jag riven...

Vad gjorde vi då? Jo vi satte upp massor av Billybokhyllor där skogen började i huset för vi var ju tvungen att försöka skydda mig mot de blåa monstren.

Naturligtvis hjälpte inte Billybokhyllorna. Monstren kom istället fram utanför huset och började dessutom att komma fram på dagen! Då slängde jag Coca-Cola på dem och då kunde de bara röra sig i slow motion och helt plötsligt blev de snälla.

Ett tag i alla fall.

För sedan avtog Coca-Colans verkan och de blev sina vanliga blåa monster igen och då var det ju kört för mig. De sög livet ur mig genom att dra med sina grenliknande händer från huvudet och ner till fötterna på mig. Inte så himla trevligt.

Blåa monster som bor i skogen som går in i mina föräldrars sovrum...

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag gissar att du kommer att grunna länge på vad allt det där betydde...

Vonkis sa...

Sannerligen...

PGW sa...

Vad i hela friden åt du till kvällsfika igår ..?

Humlan sa...

Jag säger som PGW...

Evas blogg sa...

Jaa du, verkar som om det händer en hel del inom dig just nu.

Vonkis sa...

PGW och Humlan
Jag åt två mackor och drack ProViva nyponsoppa men det gör jag aldrig om igen.

Eva
Och jag som trodde att jag var rätt lugn inombords nu när det ordnat sig för hösten och allt.

Evas blogg sa...

Vad blir det i höst?

Evas blogg sa...

En fråga ang. din dröm: Har du varit i konflikt med någon de senaste dagarna?

Anonym sa...

Oj, det var ju manus till en hel bok det där! /F.d Essimjaubloggaren :)

skoggie sa...

Du är begåvad med mycket fantasi! Jag hade nog haft gåshud ett bra tag dock... låter riktigt läbbigt det där.. Den femte börjar "andra vågen".... Då går lilla jag ut i strejk och det känns jäkligt skönt faktiskt!

Vonkis sa...

Eva
Det är klart att vikariatet förlängs över höstterminen. Visst har jag varit i konflikt men det var ett bra tag sedan det.

Essimjau
Kul att höra från dig igen! Kanske skulle jag skicka drömmen som en snops till ett förlag :-)

Skoggie
Jag var rädd i drömmen men mest förundrad då jag vaknade. Lycka till som andravågare. Strejken borde ge resultat snart tycker jag.