lördag, mars 22, 2008

Påskafton

Välkommen till HögtidsStädBloggen

Idag verkar solen klara av att hålla snön stången, så här långt i alla fall.

Hur ser då dagen ut för mig.

Jag åker ju imorgon på förmiddagen och har tänkt hinna klämma in en gudstjänst på morgonen också så jag har tänkt att testa något nytt. Jag har tänkt att jag ska vara helt färdigpackad redan ikväll! Undrar om jag klarar av att ro det i hamn.

Så, jag ska alltså packa idag. Och så ska jag tvätta. Egentligen skulle jag ha tvättat igår men se det glömde jag helt bort. Det var bara tur att det fanns en tvättid nu på morgonen.

Sedan så måste jag se till att lägenheten är tipptopp fin imorgon också. En av grannarna ska ju vara kattvakt och eftersom hon aldrig varit hos mig tidigare måste jag ju se till att det är skinande fint här. Det brukar ju inte vara "Rent hus"-skitigt här annars heller men jag vill ju att det ska vara extra fint när grannen ska kattvakta.

Lite löjligt kanske.

Det bjuder jag på.

Så, städa, tvätta, packa och mässa i natt. Där har ni min påskafton.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det var ett digert program!
Hoppas du får himla trevligt på din resa.
Jag känner så väl igen det där med att städa extra när nån annan ska in i lägenheten - men när jag själv vattnat hos nån, går jag inte runt och kontrollerar nåt alls. Vill knappt röra mig alls i andras tomma lägenheter...

Anonym sa...

jag ska hålla en a tummen för att du är färdigpackad ikväll =)

Anonym sa...

Glad påsk och ha en trevlig resa..Ahhh Schweiz på våren..Wonderbar.
Jag har varit i Shauffhausen flera gånger i mars/april..very nice indeed..

Ja och vad fick jag för att jag var snäll då? jo ont i magen såklart :)

kram