lördag, februari 23, 2008

Melodfestivalen 2008, Västerås

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Här kommer mina fundringar om kvällens bidrag.

BWO - Lay your love on me
Me like! Det är bara en minut vi får höra och jag vill bara ha mer. Jag vill ut och dansa, NU! Och ja, ompaompet känns helt klart igen från Madonnas Hang up.

Mickey Huscic - Izdajice
Jag gillar ju balkanballader men varför måste han slänga in engelska ibland? Tror det hade varit bättre med ett språk.

Frida fest. Headline - Upp o hoppa
En sommarplåga. Visst är det lite Timbuktu över den?

Thérèse Andersson - When you need me
Det här känns som det Slovenien skickade ifjol! Jag gillade det inte då och jag gillade det inte nu.

Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skinn
En helt ok Isaksson-låt

Caracola - Smiling in love
Oj, här kom 90-talets somrar över mig.

Ainbusk - Jag saknar dig ibland
Det är bara att erkänna. Jag har aldrig gillat varken Ainbusk eller Josefin. Stör mig något oerhört på hennes stönsång. Den här låten förlorar, enligt mitt tycke, på att det är just Ainbusk som sjunger den. Tänk så mycket bättre den hade blivit med Sonja Aldén! Fast jag försår att hon inte kan ställa upp med ballader varje år.

Eskobar - Hallelujah new world
Jag gillar den här, tyvärr är den inte lika bra som Someone new men den är ju å andra sidan väldigt bra.

Det här startfältet känns svårtippat men jag gör ett försök ändå.

Till Globen: BWO och Isaksson
Andra chansen: Caracola och Frida (slänger in Eskobar som en Brasklapp)

Och ni, spana in här vad jag trodde förra veckan, skulle ha satt en slant på det...

5 kommentarer:

miyala sa...

Màste säga att det här absolut är det starkaste hitills! Grattis Västeràs och BWO!!! Gör mig INTE besvikna!

Tror att BWO kan tappa lite pà att folk jämför dem med The Ark- tänker pà hur det var en känd svensk grupp, även utomlands, som vi trodde skulle kunna vinna bl.a. därför men som sedan floppade!

Men Heja heja, den här gàngen tar ni hem det:)!!!

Anonym sa...

Det skulle vara jag som sa det som stàr ovan! SVàrt det här med tvà bloggar:)

myala.blogspot.com

mossfolk sa...

Vilket väldigt mycket jämnare startfält än förra veckan!
Tror att du har helt rätt med Frida, vi kommer att kunna den låten både framlänges och baklänges innan sommaren är slut :)

Vonkis sa...

Tjabolito
Ska göra vad jag kan för att få BWO vidare.

Maria
miyala.blogspot.com ska det väl vara :-)

Mossfolk
Ja tänk att startfälten kan vara så ojämna!

Anonym sa...

Du fick in 3 av fyra - inte så illa.
Det fick jag med...