lördag, februari 09, 2008

Kvällens bidrag

Välkommen till MelodifestivalBloggen

(när jag väl bloggar, då jämarns bloggar jag!)

Nu går det att lyssna på snuttar av kvällens bidrag på svt.se och någon har lagt ut klippen på youtube.



E-poodles
Låter inte alls som jag trodde det skulle göra. man skulle kunna tro att det vore något positivt för låten, det är det inte.

Face-84
Skulle inte de här vara punkiga?

Velvet
Början påminner en del om Ruslana och sedan blir det helt plötsligt disco! Kerbie kommer bli lverlycklig, hon älskar ju disco, not.

Brandur
Låter helt ok men rim som Lullaby-butterfly-goodbye får mig att kr***s.

Michael Michailoff
Gillade Michaillof när han var med i Fame Factory, har till och med köpt hans skiva. Vet inte vad som hänt sedan dess. Dessutom låter refrängen v-ä-l-d-i-g-t bekant, kan möjligtvis vara Karl Martindahls "Love turns water into wine"

Amy Dimond
Trumvevet påminner om "Alla flickor" men det här är bättre, en favorit.

Suzzi Tapper
Många, bland andra jag, kommer nog böla ikväll. Gillar den här.

Christer Sjögren
jag tycker att den här ? är läskig, i klass med Teletubbies. Kunde Anna Book gå vidare ifjol kan nog Sjögren göra det i år oxkså, tyvärr.

4 kommentarer:

Humlan sa...

Hm, vet inte om jag ska titta... kan inte påstå att det låter så lockande.

Evas blogg sa...

Håller med Humlan, lät inte som något lockande startfält precis! Christer Sjögren!!!

Klimakteriehäxan sa...

Jag tillhör icke-tittarna. Fast jag störtgillar unge Björn G och tycker att den där grabben från Färöarna verkar lite kul. Om han sen är det är en senare fråga...

Anonym sa...

Tror jag håller på Suzzi och Amy i detta avsnitt!