lördag, februari 09, 2008

Hmmm

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Ja, vad ska man säga.

E-Poodles kändes rätt tama i TV, hade räknat med mycket mer från dem. Velvet sjöng hutlöst falskt, Suzzi Tappers låt skulle nog behöva höjas en halv tonart i alla fall, Brandur upplevde jag som stirrig och osäker och Amy Diamonds låt lyfte aldrig.

Sedan har vi då Christer Sjögren, denne skräckis. Fast å andra sidan, det här bidraget kom ju tvåa i Eurovision Song Contest ifjol så...





ps
Björn var bäst av alla ikväll, vilken underbar dans han bjöd på!

8 kommentarer:

miyala sa...

Heeeemsk inledning av melodifestivalen:/// Fast à andra sidan var det en heeeeemsk inledning i fjol oxà men det förbättrades drastiskt senare!

Hoppas hoppas!

Puss

miyala sa...

Varför har inte du facebook, där hittar man alla roliga människor fràn a-ö, t.o.m. ngr vänner ifràn sydafrika har addat mig... men du finns inte:(

Vonkis sa...

Miyala
Sannerligen, efter katastrofen i första deltävlingen ifjol då Anna Book och Tommy Nilsson gick vidare kom ju Ö-vik som en räddanden ängel och höjde nivån rejält! Anledningen till att jag inte har facebook är att de äger rätten till allt som publiceras där, texter, bilder med mera och får använda dem som de vill. Mi dåont lajk!

Bloggblad sa...

Jag gick med i facebook, fast jag lägger inte ut nåt - och jag går inte med och svarar på några quis eller upprop. Så jag är en mycket inaktiv medlem. Ångrar lite att jag gick med...

Andelieb sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andelieb sa...

Ja, Björn och Morgan rockade! När Björn började dansa utbrast jag i soffan. "Kan vi inte skicka honom?" När herr Sjögren visade sig var jag dock tvungen att gömma mig bakom en av svärmors mysiga soffkuddar för attans vad jag skämdes!!!!! Det var ju t.o.m. sämre än britternas flygvärdinnor i esc förra året.

Jag vet inte vad som var värst - att någon på fullaste allvar sjunger en sån låt överhuvudtaget eller att den röstas vidare. Usch! Skämmes skulle alla inblandade göra. Skämmes å det grövsta!

batti sa...

Är det så konstigt att Ukraina kom tvåa? Bjuder man på show så belönas det. Att skicka trötta The Ark straffade sig och det var inte så konstigt.

Carola kommer väl som vanligt vinna och så skickas hon iväg för att skämma ut Sverige igen. Kul. För övrigt anser jag att Christer Björkman bör förstöras. (Eller i alla fall få kicken..)

Evas blogg sa...

Det var en skämmig omgång!