söndag, februari 17, 2008

Favoriternas fall

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Inför att hela Melodifestivalcirkusen skulle sätta igång läste jag på expressen.se att flera artister tyckte att Johnson och Häggkvist hade hamnat i en gräddfil, att deras grupp var betydligt lättare att vinna i än exempelvis den i Karlskrona. Det var ju så många debutanter i Västerås, debutanter som det skulle vara lätt att besegra.

Kommer ni ihåg att man sa samma sak om Deltävlingen i Örnsköldsvik förra året. Där var det så sjävklart att Magnus Carlsson och Nanne skulle gå direkt till final, för Ö-viks deltävling bjöd på den svagaste gruppen.

Och hur gick det?

Johnsson och Häggkvist måste kvala till finalen genom Andra chansen.

Magnus Carlsson åkte ut i deltävlingen och Nanne klarade inte kvalet i Andra chansen.

Om vi dessutom ska kolla på hur det gick för bidragen från förra året så säger det en helt annan sak än förhandssnacket.

Cara mia med Måns Zelmerlöf blev ju en stooor hit och spelas fortfarande.

Live Forever med Magnus Carlsson levde ett eget liv på listor och dansgolv och spelas fortfarande.

The Arrival med The Attic feat. Therese föll platt i tävlingen men blev populär ute, spelas en del fortfarande.

When The Night Comes Falling med Sebastian spelas fortfarande.

För att du finns med Sonja Aldén spelas fortfarande i radion och den lär nog återkomma på många bröllop ett bra tag framöver.

Jag måste kyssa dig med Nanne Grönvall spelas fortfarande när man är ute.

6 av 8 bidrag som överlevt schlagercirkusen, hur många deltävlingar från 2007 kan skryta med et sånt resultat?!?

6 kommentarer:

Humlan sa...

Oj så du håller reda på dom! Jag börjar förstå vad du menade med att du gillar melodifestivalen...

Vonkis sa...

Humlan
Och så hjälpte det ju att deltävlingen gick i Ö-vik också :-)

Anonym sa...

Vi 3 som stt här och tittade, fick in bidragen precis som vi önskade. Fast ingen av oss röstade ju förståss. Sannas låt var bra...
C hos oss höll på Ronnedahls-pojkarna, men de är ju hennes favoriter.

Anonym sa...

er sa...
ska vara elisabeth, kom åt enter, när jag skrev.

Bloggblad sa...

Jag satt på en pub och såg bilderna från mello igår kväll, men ljudet var det sämre med, för gästerna i ett hörn längre bort hade helt annan musik på för fullt...
Jag häpnade att umpabumpagubbarna alls gick till andra omröstningen... och kände nästan lite skadeglädje över att Carola inte så självklart gick till final som hon nog trott....
Fast jag bryr mig inte så jättemycket... var ändå glad för Sanna N, henne har jag hört och sett live i Globen och jag tyckte hon hade en makalös utstrålning då. Och hon verkar ödmjuk + sjunger bra. Det ger plus hos mig.

Evas blogg sa...

P.S till "gåramålningen": Jag kan göra en A4 format, om du vill det. Blir även billigare.