tisdag, december 25, 2007

GOD JUL!

Välkommen till JulBloggen

Jo då. Jag kom norrut den här julen också.

Årets resa var inte lika dramatisk som ifjol även om det började med tågstrul. Hem till Ö-vik kom jag i alla fall. Klockan var närmare 23 så det blev att slappa lite i vardagsrummet innan jag hamnade i sängen.

Det blev julspel för mig i år. Uppenbarligen händer det saker när jag inte är där och tittar. Jag gick ju aldrig förra året så jag var lite smått chockad må jag säga. Det var rappande åsnor, en värdshusvärd i kepa och en bajsande åsna.

I kyrkan!

Kättare...

Men, om jag ska vara helt ärlig, och det ska man ju vara, så var ju spelet i sig inte det som drog i år. Det var ju att få träffa Marianne och så Miyala med familj. Jag hade en smått uringad tröja på mig och det verkade som att Jullan trodde att jag tänkte bjuda honom på lite att äta. Tänk att barn bara tänker på mat när de ser mig, har de aldrig hört talas om falsk marknadsföring???

Nä, nu ska jag äta, igen.

God jul på er!!!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är häftigt att små barn vet vad behagen är till för...
God helg på dig!

Andelieb sa...

http://www.youtube.com/watch?v=73KIdq0iP8g

Gott nytt år!
Puss å kram
från mig och maken

Evas blogg sa...

Hahaha...och nu vill jag önska dig ett Gott Nytt År!!