onsdag, april 18, 2007

IUP:ar

Välkommen till skolbloggen

Klockan är 23:28 och jag sitter och skriver på IUP (Individuell utvecklingsplan), varje elev ska ha en sådan.

Det tar sin lilla tid men det blir bog bra tillslut.

Jag vet inte hur mycket resurser som har lagts ner på detta med IUP och visst är det slitigt men det känns ändå så onödigt att lägga ner det med nästa skollag. Det känns som att det läggs ner bara för att läggas ner, om ni förstår vad jag surrar om, klockan är ju som sagt var en del nu...

Ja ja

Det är ändå bara att inse, skolan är en lite skräphög som man (och med "man" menar jag regeringe, oavsett färg) kan göra lite som man vill med, det är ju faktiskt bara barn det handlar om...

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

VA? Ska dom ta bort det innan jag ens hunnit skriva nån?

Vonkis sa...

Joppe, läste det i skolvärlden idag att den inte ska vara med i nästa skollag.

PGW sa...

Skolan verkar inte vara kul att jobba i. Min mamma (som numera är glad pensionär) muttrade lite luttrat med jämna mellanrum "jaha är det här tillbaka igen", det kom sällan något nytt. Hon var lärare i 40 år och jag tror ungarna lärde sig en hel del, ibland för att mamma sållade lite i de nya revolutionerande idéérna också ...

Vonkis sa...

PGW
Det är nog lite så man måste göra för att orka med, inte lyssna så mycket på alla dessa "politikus" som tror sig veta allt men mest bara vill pinka in sitt revir...