torsdag, april 05, 2007

I Luzern

Välkommen till Resebloggen

Onsdagen spenderade Mia och jag i Luzern. Vi tog bussen till Berikon och därblev vi hämtade av Steffs mamma och syster. Sedan bar det av till Luzern, staden vid Vierwaldstättersee.

Gissa vad vi sàg när vi var pà väg till bussen. Just det, en ko...

Kortet är fràn Zütich även om det stàr Appenzell pà skylten. Men nog om kor nu, för ett tag i alla fall.

Mia och Steff hade verkligen talat sig varm om Luzern,hur vackert det är där med sjön mot bergen, bron över sjön och alla gamla hus som finns kvar.

Och visst är det vacker där.

Den här bilden är fràn bron. Tyvärr syns även det dàliga vädret. Det var mulet och blàsigt hela dagen men jag kunde absolut se att staden har potential :-)

Jag fàr helt enklet se till att komma hit i sommar igen och hoppas pà bättre väder dà.

Eftersom vädret inte var sà himla roligt var bron det enda turiststället vi besökte. Istället gick vi i lite affärer. Och nu ska ni fà gissa lite igen.

Gissa vad jag köpte där i Luzern.

Just det ja. Jag köpte skor. Av nàgon anledning brukar jag ofta hitta snygga skor när jag är utrikes.

Och sà här ser skorna ut.



Ja, jag är väldigt väldigt nöjda med dem!

Nu ska jag iväg och handla sà att Mia och jag har nàgot att äta pà vàr picknick i morgon. Ska bli spännande att se om jag hittar tillbaka fràn affären :-)

Glad pàsk pà er allihop!

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så fint! Synd med vädret. Grannarna kom just hem från Budapest, där har det varit fint.

Jag är VÄLDIGT avundsjuk på alla som ens kan få på sig såna fina skor. Ännu mer om de kan gå i dem...

Vonkis sa...

Jag fàr öva pà att gà i dem, de var sà fina att jag bara màste ha dem, den höga klacken till trots...

Evas blogg sa...

Vilka urläckra skor!!!

Anonym sa...

Vackert! Riiiiiiktigt avis nu! Kul att se å höra att ni har det bra! Najsa shos! Får visa upp dom med spirorna till sommaren! Blink Blink!

Vonkis sa...

Eva
Mörsi, mörsi bàokào

Annie
Du fàr säga till Mia att du ocksà vill till Luzern när du kommer hit. Dà kan vi spatsera tillsammand pà Ko holmen.

Andelieb sa...

Glad Påsk på dig med, darling!

Skorna får högsta betyg. Det är sådana skor som får mig att önska att jag kunde gå i sådana klackar utan att bli en tremetersbambi på hal is ;)

Kram kram