onsdag, april 18, 2007

Blommar och växer

Välkommen till blomsterbloggen

Jag förstår inte riktigt hur det går till men mina blommor har börjat att blomma för fullt. Flera av porslinsblommorna är på gång och en av dem (vet inte namnet på den, tog ett skott/en sticklin av en på ett sommarjobb...) har åtta klasar var av en slog ut i natt. Doften slog emot när jag öppnade köksdörren för frukostätande.

Dessutom såg jag här om dagen att en av mina kaktusar (november-, jul-, påsk-, vaddetnukanvarakaktus) hade två blomsterknoppar på g och nu har en av dem faktiskt slagit ut. Det är en vit blomma med en röd grej i mitten. Blir så inspirerad av Humlan som lägger ut helt underbara blomsterbilder men tyvärr har jag bara en krappig lånedigitalkamera från jobbet att tillgå just nu. Åååååhhhh vad jag vill ha en digitalkamera. Drömmen vore förstås en digital systemkamera men det kan jag se mig i stjärnorna om, tyvärr.

Ja ja

Får se om jag vågar mig på att lägga upp de där suddiga bilderna framöver. Måste tänka på saken ett tag...

2 kommentarer:

Humlan sa...

Men det är väl klart att du ska lägga ut bilderna!
Grattis till alla blommor!

Dessutom kan jag då tala om ifall det är november/julkaktus (så korsade så att experterna säger att dom idag är samma blomma, även om inte blomsterhandeln alltid håller med) eller påskkaktus..

Däremot är jag inte expert på Hoyor, har bara ett 20-tal och många har ju flera hundra! Har du tur så kan jag veta, men då ska du ha tur..

Vonkis sa...

Hmmm, där sa du ju något... Fast det blir inte ikväll, måste bli klar med alla IUP:er, så det får bli imorgon :-)