torsdag, februari 01, 2007

Olika perspektiv

Välkommen till så-sant-som-det-är-sagt-bloggen


Jag får höra rätt många roliga saker från mina elever. I dag i matsalen frågade en tjej om vi som satt runt henne hade sett "Tusen och en natt", Nej svarade en annan tjej, men jag har sett "Tusenbröder"...

Sedan kom vi in på Robin Hood. En av tjejerna tyckte inte att den var så bra. "För han tar ju pengar från de rika och det är inte snällt, de har ju inget för att de jobbar då."

Vad jag skrattade inombords då, för jag kan ju inte skratta dem rakt i ansiktet.

På tal om att skratta.

En annan gång i matsalen satt jag med några av killarna och en av dem var på skratthumör den dagen. Till slut ledsnade en av de andra killarna på det eviga skrattandet och utbrast "Du skrattar som en gammal kalkon!".

Det är såna där saker som förgyller mitt arbete.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"De har inget för att de jobbar då"...hahaha. Undrar var hon fått de tankarna ifrån. Ja barn kan vara så roliga och ibland blir jag lika barnslig som dem. Kan inte hejda mig. Pinsamt!

Bloggblad sa...

Låter skönt att du har kul!

Anonym sa...

"man måste bli som ett barn..." ;o)

Andelieb sa...

Jag sitter här och funderar på: "Hur skrattar en ung kalkon?" ;)

Låter som det är ena roliga ungar du har att göra med om dagarna.

Kommer det något bloggande om melodifestivalen snart förresten? T.o.m. jag har ju skrivit ett inlägg så här dagen före start.

Puss å kram