lördag, februari 03, 2007

Klorin eller Javex

Välkommen till städbloggen

Jag skulle köpa Klorin här om dagen men det fanns inte i affären där jag brukar handla. "Finns det fortfarande" fick jag till svar och hänvisades till en flaska Javex istället.


Några dagar senare såg jag Klorin i en annan affär men tyckte att det var rätt onödigt att köpa en flaska då jag hade Javex hemma.

Men nu undrar jag.

Är Javex lika bra som Klorin?

Jag får för mig att Klorin är starkare och där med, enligt min skeva logik, mycket bättre vid rengöring av badrumsgolv och kattlådor. Men jag har kanske helt fel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

eh..jag brukar använda soya...

Anonym sa...

Javex är bättre på mekanisk rengöring. Klorin desinfekterar bättre, framför allt på tarmbakterier. javex tar på tuberklerbakter. Doserar man javex x 10 kan man få samma effekt som Klorin.

Anonym sa...

Men naturligtvis inte på tarmbakterier.