fredag, december 15, 2006

Så typiskt

Välkommen till piggbloggen

Jag har sett fram mot den här fredagen i några dagar nu. Jag har jobbat in dagens arbetstimmar så jag är hemma hela dagen.

Planen var att jag skulle få sovmorgon (ligga till klockan åtta, vilken lyx) och städa och tvätta. Den här gången ska det bara bli jul.

Men vad tror ni händer.

Jo, denna morgon när jag inte har någon tid att pasa, ingen buss att hinna med, ingen tvättid att passa och ingen tränings- eller matchstart att anpassa mig efter. Denna morgon när jag faktiskt skulle få sova ut. Då vaknar jag klockan fem. Och är pig...

Röv

Jo, jag ska väl säga att jag har ont i halsen också.

Så för första gången i mitt liv har jag börjat morgonen med en hutt Explorer. Jag ska INTE bli förkyld nu!

Röv igen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nä du ska sannerligen INTE bli förkyld!!!!!!

Men se den tidiga morrgonen ur ett lite mer positivt perspektiv..... Du får en extra lång ledig fredag, så nu kan du ägna dagen fram till dess du tänkte kliva upp i TV-soffan med en varm kopp te eller varm svartvinbärssaft om du har. Inga fler huttar bara;) Krya på dig älsklingen!!
Kram

Vonkis sa...

Allin
Ska införskaffa lite citron under dagen och trycka i mig och så ska jag ju dricka varm saft :-)

Anonym sa...

Färsk ingefära är bra, kokas upp med vatten. Blandas med citron och honung. En dunderkur jag ofta kör med. Krya på dig!

Andelieb sa...

Förkylningar är dumma tingestar. Själv har jag haft lite nysattacker under morgonen men det beror på allt damm jag inhalerat i tvättstugan. Ibland känns det osm att jag är den enda som städar efter mig....röv!

Bambi sa...

Nej, nej inga förkylningar nu!! Om du dessutom kastar lite vitlök i "Evas" förslag till dryck, tar du knäcken på de dumma bacillerna!

Vonkis sa...

Eva
Tackar. Har gjort en beställning så jag ska nog prova den kuren redan i kväll.

Andelieb
De andra ostädarna, de är ena riktiga Urinhögar!

Bambi
Flytande vitlök... Hmmm, om inte Evas kur fungerar så gör jag, kanske, ditt tillägg. Men bara kanske.

Bloggblad sa...

Hehe... känner jag igen det? jodåtack. Jag låg för ankar hela novemberlovet.
Nu med. Fastän det inte är lov.

Anonym sa...

Hej Carola!
Stackars dig dom drabbats! Jag är inne och ska hämta saffransreceptet, jag är i K-holm. Jag läste avd Andelieb skrev om skitiga tvättstugor. Jag är också den enda som städar i min tvätstuga, det gör mig skitirriterad, förresten har jag ont i axlarna också, om jag ändå ska klaga...... :) puss och spank!!/ Cecil

Vi på Kantarellen sa...

Visst är det typiskt. Idag skulle jag sova till halvnio.... och vaknar halv sju!

Vonkis sa...

Bloggblad
Man kan ju tycka att lärare borde vara imun mot förkylningar...

Cecil
Tack för spanken, känns lite bättre nu. Vad ska vi göra med dina axlar??? /C

Mamselamsen
Varför gör kroppen så? Ens egen kropp borde ju vara på ens sida, inte arbeta mot en (en=jag). Käsekuche!