torsdag, december 21, 2006

KappProblem

Välkommen till konsumentbloggen

För lite dryggt en månad sedan köpte jag en kappa för 1000 kronor (eller 999 för att vara exakt) på KappAhl. För ett tag sedan märkte jag att en söm på ena axeln börjat gå upp och att trådarna på två oanvända knappar var rejält nötta. Så idag gick jag till KappAhl för att påpeka felen. Hon i kassan tittade bara på kappan och ville se kvittot. Sedan erböd hon mig 150 kronor för felet. Jag skulle alltså få 150 kronopr för att sömmen på en kappa jag betalt tusen kronor för höll på att gå upp! Jag gick inte med på det så hon i kassan ringde efter chefen, för hon hade en kund som inte hon hade erbjudit 150 kronor inte ansåg att erbjudandet dög.

Sagt och gjort.

chefen kom och erbjöd mig att gå till deras skräddare som då skulle fixa felen. Naturligtvis tackade jag ja till det. Syftet med besöket var ju inte att jag inte villa ha kappan längre. Jag tycker att den är snygg och trivs i den. Men vad skulle jag med 150 kronor till? Köpa en ny kappa eller?

I vilket fall så har jag nu en lagad kappa och jag hoppas att den håller ett bra tag.

2 kommentarer:

miyala sa...

bra gjort

Anonym sa...

Man ska stå på sig, allt brukar fixa sig då! God Jul till dig!