torsdag, november 02, 2006

Långt dygns färd mot Norrköping

Välkommen till resebloggen

Fortfarande ingen familj här. Det tog v_ä_l_d_i_g_t lång tid att komma genom Stockholm, så går det när vintern kommer söder om Gävle.

Jag pratade med lillhyster för ca 20 minuter sedan och då hade de 4.5 mil innan de var framme. De kommer att ha suttit i bilen i 24 timmar...

Och inte får de lägga sig på engång när de kommer hit heller, för då ska möblerna bäras in och släpet ska lämmnas tillbaka.

Vad jag ställer till det.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Själv sitter jag hemma..Inga bussar..knappt några tåg..Och ingen make hemma än :(

Försöker övertala jobbet att jag får jobba hemmavid idag men vi har viktiga kundbesök så risken finns att jag måste in...Fasiken oxå...Jag hatar att sitta fast på pendeltågen..

Therese sa...

Du får muta dem med god mat efter möbelsläpandet. Jobbigt att sitta i bil så länge som 24 timmar...kan gissa att de är rätt sega i benen.

Anonym sa...

kan ju säga att efter att ha suttit i bilen i ca 24 timmar så jo man var ganska seg inte bara i benen utan i HELA kroppen...
men det är ju en erfarenhet.....=)

Bloggblad sa...

Fast idag var väl bilvädret fint. Jag har varit inne i Nrkpg och kollat läget (det jag nu hann se mellan affärerna...)

Bambi sa...

Gick resan bra och de är på plats?

Anonym sa...

Äh vilka mesar ;). Efter 24 timmar i bilen måste det ha varit skönt att sträcka på kroppen med lite möbel-lyft. Hehehe.

Vonkis sa...

De var rätt trött när de kom hit, pappa kommer inte ihåg att lilllhyster gav honom ögondroppar när de kom fram, bara en sån sak... Större delen av dagen tillbringade de med att sova, efter att möblerna var inburna.

Anonym sa...

Det är bara att erkänna... Vi har världens bästa föräldrar och lillhyster;) Kram på er allihop!

Vonkis sa...

Allin
Precis, de bästigaste någonsin!