fredag, oktober 13, 2006

Idol 2006

Välkommen till Idolbloggen

Så är det då dags för den tredje veckofinalen av Idol 2006. Kvällens tema är Millennium hits.

Jessica Har tagit sig vatten över huvudet. Låten var för hög för henne och hon borde tuffa till sig betydligt.

Johan Men hjälp vad falskt!!! Och hade de inte fått hjälp med uttalet??? Kan nog ryka i kväll.

Felicia Sjunger lite tyst men det går ju att ordna med att dra upp volymen på micken... Började bra men sedan vet jag inte vad som hände.

Markus Överlägset bäst så här långt, även om han hade tjänat på att sänka låten lite llite.

Linda Överraskar positivt röstmässigt. Helt klart godkänd. Vill dock upprepa det jag skrev förra veckan, hon ser ut som en livrädd Rory.

Danny Växer för varje vecka för min del. Kommer inte på något negativ att skriva, bara en sån sak!

Cissi Gör det här betydligt bättre än orginalet, även om det inte säger så mycket. En klar uppryckning. Skönt!

Snäckan Sjunger falskt, börjar nästan varje fras med en utandning och det känns osäkert. Dock bättre än det har varit.

Erik Måste hålla med Juryn, det här är hissmusik. Han sjunger inte dåligt men det är så astråkigt!

I kväll tror jag att det står mellan Jessica, Johan och hoppas även att Erik hänger löst.

3 kommentarer:

miyala sa...

jag tyckte Erik var bäst i kväll... Markus var oxà bra och Nathalie...

resten tyckte jag inte var sà mycket att hänga i julgranen.

Känns lite konstigt att endast se làtarna i efterhand, inget mellansnack, ingen jury m.m.

Anonym sa...

så går det när man väljer att lämna sköna härliga sverige.....=)=)=)=)=)=)=))=)=)=)=)=)
kram på dig miyala

Vonkis sa...

Miyala
Erik var bra men inte bäst.Kanske blir han bättre för att man är van att han är betydligt mer kackig i vanliga fall.

Lillhyster
Sannerligen!