måndag, september 04, 2006

Tryckfrihet i våra tidningar

Tidningarna är på krigsstigen.

Anledningen är att röster har höjts för att lättare kunna få bukt med bland annat namn- och bildpublicering i tidningarna.

Men Herre Gud!

Sluta att gnälla och ryck upp er i stället!

Tidningarna ska ju "sköta sig själva" och sortera bort sånt som inte är bra. hur bra har det gått så här långt?

Hur smart var det att publicera namn och bild på Hagamannen innan han var dömd? Han satt dessutom i förvar och utgjorde knappast någon fara för allmänheten.

Hur smart var det att skriva om Persbrants "alkoholförgiftning".

Och hur bra var det här? Jag menar, fanns det inget intressantare att skriva om?

Nä.
Visa att ni har vettigare saker för er än att bara tjata om att ni publicerar "det filk vill läsa". Bara för att folk vill läsa smaskiga, och inte så sällan påhittade saker, om folk innebär det inte att det 'r något tidningarna behöver skriva om.

Jag menar, ochnu vet jag att jag verkligen drar det till sin spets, det finns folk (?) som vill se bilder på nakna barn. Varför publicerar då inte tidningarna sånda bilder? Jo, för att de vet att det är osmakligt och oetiskt, för att inte säga olagligt.

Vad arg jag blir.
Ni skulle höra mig.

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Ha ha

marianne frågade mig om jag satt och frustade, med anledning av det här inlägget.

Jag svarade ja och att jag ville ta någon hårt i örat.
Då insåg jag ju hur dumt det lät.

"Vill ta någon hårt i örat"

pgw
Blev det här en sexblogg nu?

hi hi

miyala sa...

:) Jo, jag kan se dig framför mig... aningens röd i ansiktet och med ännu tunnare hàr;)

Snuskig är du oxà...but I like it