tisdag, september 19, 2006

Stulet sprider sig.

Välkommen till Stulbloggen

Jag stular från vilding, som har stulat från Flingan.

1. Tre namn jag lyssnar till: Vonkis, Virren och Vera.

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är en öppen person.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Ja, det var ju inte så svårt, jag tycker inte om mina dryga 20 kilos övervikt.

4. Detta är jag rädd för: Att jag inte ska få något jobb till våren.

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Sovmorgon, choklaaad och ett fast jobb från och med januari 2007.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Ta på spindlar, äta snor/slem och rösta på moderaterna

7. Detta tycker jag om att göra: Titta på Melodifestivalen

8. Detta vill jag göra just nu: se Gilmore Girls

9. Bästa känslan: Älskad.

10.Värsta känslan: Svek.

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:Oj, vad svårt. Han ska vara en egen person. Håller med "Somebody" av Depeche Mode till 100 procent.

12. Är du kär just nu: Noppe.

13. Jag vill gifta mig: Ja, det vill jag.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Gjort skillnad för någon människa, gift mig och älskat förbehållslöst.

15. Min käraste ägodel: Just nu är det nog min iPod...

16. Något jag vill ha i present: Ja, det skulle väl vara det där diamanthalsbandet då ;-). Nä men en sprillans ny dator vore inte helt fel.

17. Detta har jag på mig just nu: Svarta byxor, ett linne och en kortärmad tröja.

18. Favoritkläder: Se ovan.

19. Favoritdjur: Katt.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Det mesta minus dansband.

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället: Somebody - DM, Whiskey in a Jar - Metallica och Toxic - B Spears (jag vet...)

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne: Roligast : Historia och biologi, eller egentligen sex- och samlevnad. Tråkigast: Matematik.

23. Stjärntecken: Jungfru.

24. En bok jag gillar: Bibeln.

25. En film jag gillar: Det levande slottet.

26. TV-program jag gillar: BUFFY!!!

27. Favoritdoft: L'EAU par KENZO.

28. Detta äter jag gärna: Surströmming!

29. Dricker helst: Coca-Cola med lite citron i.

30. Favoritgodis: Choklad.

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Vill ta en tur till till Tunisien och så vill jag weekenda i Europas storstäder.

32. Färg på mina ögon: Grönblåa.

33. Min längd: Jag kommer ju aldrig ihåg hur lång jag är. Har för mig att jag är över 161 cm i alla fall.

34. Jag tror på: Gud.

35. Jag spelar: Lite Carola blev det i lördags, men mest av allt DM, trodde ni verkligen något annat?

36. Person jag beundrar: Min mormor. Hon är bra hon.

37. Så här bor jag: I hyreslägenhet från 1930-talet.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: just nu inga, peppar peppar.

39. Det här tänder mig: Hmmm... Humor.

40. Det här gör mig avtänd: Feghet.

41. Favoritfärg: Lila, grönt och blått.

42. Favoritcitat: Det är i motvind draken lyfter.

43. En hemlighet jag vet: Kan jag inte avslöja än...

44. Bästa present jag fått: Järngrytan från mormor. Fatta vad glädje jag haft av den!

45. Senast köpta skiva: Violator - Depeche Mode.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Ögonen.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Magen, låren, hakan.

48. Udda förmåga/egenskap: Jag är rätt bra på att "Känna in saker" om folk, mina känslor brukar stämma in till 98 procent ungefär.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En rymdkatt.

50. Två personer jag vill ska göra detta test: Miyala kan nog ta sig tid att göra den här. Och... hmm... Bastet kanske.

7 kommentarer:

Bambi sa...

Jiises det var långt det! Fast nu vet vi mer om dig *leer*

Bloggblad sa...

Det var intressant. Själv skulle jag inte kunna få ihop så många grejer. Alltså som jag skulle våga visa upp... :)

Vonkis sa...

Bambi
Jo, det tog lite tid att skriva.

Bloggblad
Oj, nu blev jag ju nyfiken!

Anonym sa...

Jag gillar såna här listor. Fast den var lite för lång, kanske...

itsweden sa...

Har du verkligen 20 kilo övervikt utan att ha ett pluffsigt ansikte? Du måste vara väldigt attraktiv för vissa män, rent fysiskt i alla fall.

Vonkis sa...

z999
Du är snäll du, kortet på bilden har några år på nacken...

Andelieb sa...

Hej darling!
Jag har noll kronor kvar att ringa för så därför kan jag inte heller svara på sms:en du skickade. Men kan bara hålla med dig...moget.