söndag, september 17, 2006

Jag tittar i kristallkulan

Persson avgår.

Frågan är vem som ska ta över styret av Socialdemokraterna.

Jag tror att det kommer att handla om tre personer:

1. Margot Wallström men det beror nog på vad hennes barn säger om hon ställer upp som kandidat eller inte.

2. Vanja Lundby-Wedin, basen o LO har nog rätt stor förankring i de egna leden.

3. Tomas Bodström, regeringens Golden Boy, går nog hem hos medelålders kvinnor.

En liten joker vill jag dock slänga in

Nalin Pekgul, Har inte direkt gjort sig känd som Perssons knähund och det kan nog vara en fördel för henne.

7 kommentarer:

batti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Det är iaf tur att de flesta inom det socialdemokratiska partiet besitter något som kallas medmänsklighet, något som samtliga inom den s.k. alliansen totalt saknar.

Om fyra år med denna axel-pakt hoppas jag att även du insett detta.

batti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
batti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sannalivet sa...

Vad tror du om Mona Sahlin då? Jag tycker att hon är jordnära och mysig på sitt sätt.

Läste ett och annat inlägg hos dej, du hade bl.a. skrivit att du är glad för att du har ett jobb! Det förstår jag att du är.

Det har nämligen inte jag, inget fast iaf. utan jag springvickar, och har snart slut stämpeldagar!

Till det positiva hör kanske att jag är arbetslös akademiker (lärare) så det är väl bara hoppas på att alliansen skaffar fram arbete till mig innan de tar av mig min a-kassa!

Man vet inte om man ska skratta eller gråta!

Vonkis sa...

Batti och Mathias
Liet får ni ta och sansa er, diskutera men gör det snyggt.

Sanna Livet
Välkommen hit!
Ja, lärarjobb är ju inte så himla lätt att få, är också lärare och hade en himla tur som fick jobb den här hösten.

A-kassan ja. Avgiften ska tydligen höjas nu samtidigt som ersättningen ska sänkas. Det är verkligen logik.

batti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.