torsdag, augusti 24, 2006

Krav från lärare

Måste säga att det är nyttigt att göra pedagogiska utredningar och möta lärarnas kra. Det ger lite perspektiv på saker och ting som jag hoppas och tror jag kommer ha nytta av när jag jobbar som lärare längre fram.

Här om dagen hade jag möte med två lärare om en elev jag utreder.

När mötet börjar berättar jag ett det enda jag vet om eleven är resultatet på de test hon gjorde i våras så att det var bara för dem att berätta allt de hade att berätta om eleven.

Sagt och gjort.

De berättade och berättade och berättade.

När de hade berättat klart vände sig den ena läraren till mig och frågade vad jag trodde, vilka problem eleven hade och vilka åtgärder jag föreslog!!!

Tror verkligen lärare att det går så fort?

När jag sa att jag inte kunde säga det nu frågade läraren hur snabbt jag kunde bli klar!

Jag häpnar och ska verkligen göra allt för att inte bli sån utan låta specialpedagogerna ta tid på sig att göra sina pedagogiska utredningar.

Inga kommentarer: