tisdag, juli 04, 2006

Klädinköp

Det syns i min garderob att jag inta har haft några pengar på väldigt väldigt länge nu...

De plagg jag har är välanvända och böjar därför, helt naturligt, bli rätt nötta nu. Inte alls bra.
När jag var i Umeå köpte jag en vit tröja och två linnen men fick lite ångaet av det. I går insåg jag att jag måste köpa mer kläder, jag har ju inget att ta på mig som ser riktigt ok ut. Det är små tvätthål på nästan allt (välkommen till FattigSverige...)



Idag efter jobbet blev det en tur till HM och 550 kronor senare har jag en till vit tröja som jag köpte i Umeå, en lila i samma modell som den vita, en mörklila långärmad tröja och ett vitt linne.

Att det ska vara så dyrt med baskläder.
Herre Gud

Jag ska ju till Stockholm på fredag och se Depeche, och månaden har precis börjat.

Pengar pengar

Alltid pengar...

Inte hjälpte det till att kattenra blev sjuk heller.

Men jag ska inte klaga.
För jag har ju jobb till hösten.

1 kommentar:

Bambi sa...

Det är inte lätt! Ungarna växer som ogräs *ler* men det innebär, att det blir mindre till oss vuxna (som i ingenting) Har ett par saker som jag har när jag träffar kunder, men annars... Kan skrämma livet ur vem som helst!
Kram på dig!