lördag, juni 24, 2006

Dags för omtapetsering

Mina katter har öronskabb. Troligtvis är det Siri som har tagit hem det för veterinären sa att det bara smittar från katt till katt, det kan alltså inte vara något som jag har dragit med mig hem.

Som en följd av detta måste jag nu tapetsera om hemma.

Varför då? undrar kanske ni.

Jo.
Så här är det.

Två gånger om dagen ska Nellie ha en salva i sina öron. Det är rätt mycket salva som ska i öronen och dessutom ska jag massera in salvan ordentligt. Gissa hur populärt det är...

När salva efter mycket om och men är distribuerad springer Nellie iväg från mig och skakar så mycket hon bara kan med huvudet, vilket leder till en massa massa fläckar p åväggarna.

Jääätte Roooligt...

Inte skakar hon på huvudet på samma ställe varje gång heller.
Nej då.
Det måste ju vara på en ny plats varje gång...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa gör ju allt för att få omtapetsering - skämt åsido, hur verkar Nelliy må, blir hon bättre?

Vonkis sa...

Det ser bättre ut i Nellies öron, men hon är ju inte så glad på mig...