torsdag, maj 11, 2006

Jäkla vårruset

Jag är så arg att jag nog spricker snart.

Jag har suttit i skolan hela dagen och jobbat. På slutet började datorn på skolan att böka, det sparades inte som det skulle och mailen segade sig. När jag skulle hem tänkte jag ta bussen eftersom jag har fått skavsår och plåstret jag satte på i morse åkt av.

Så jag sätter mig vid spiran och väntar på att bussen ska komma.
Jag väntar
och väntar
och väntar

Till slut ringer jag trafikupplysningen och får veta att det är vårruset så linjen är går inte förbi spiran i kväll.

Jaha ja

Jag börjar traska hem då, för vid det laget har jag väntat ca 30 minuter och vill inte vänta 15 till på ett annat ställe.

Sagt och gjort.

Jag börjar en lagomt plågsam väg hem och är inte direkt överlycklig. När jag så går genom stan stöter jag på vårrusarna. Jag ställer mig vid sidan och väntar på att det ska bli en lucka såjag kan gå över vägen och fortsätta vandringen hem.

Då börjar de att gena så helt plötsligt är jag och några till mitt bland ala som springer. En av vårrusarna ryter till mig, "Du står i vägen!"

Då blev jag riktigt förbannad och röt tillbaka, "Jag står ju still!"

Vad ville hon att jag skulle göra?
Kliva inn i väggen på huset jag stod vid?

Jäkla pucko.
Just nu känner jag för att gå till vårruarna och sparka på någon av dem.
Jag vet.
Väldigt vuxet av mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon är det en ny dag!Spara energi till den dagen istället! Fast jag förstår att du blev förbannad. Kram

Morgondimma sa...

Jag håller och du slår?

Vonkis sa...

Allin
Jag gör mitt bästa för att inte vara sur för länge, det var bara en sån onödig kommentar av vårrusaren.

Morgondimma
Jag är helt klart på!

Anonym sa...

hihihi

Vonkis sa...

Evil bastet

PGW sa...

Vårrusare kan ju inte vara riktigt vettiga. Jag hjälper till att slå lite. Nån ordning får det vara.