lördag, maj 13, 2006

Inför ESC del 3

Det börjar bli dags att betygsätta lite fler låtar från esc-semin. Nu är det ju bara en vecka kvar innan det smäller!

Kan ingen slänga ut Nanne ur studion?
Hon är ju ett sånt våååp!!!
Det är väldigt mycket titta-ner-i-bordet

Litauen 0p
Jag har väldigt svårt för länder som bara sjunger om att de är vinnarna. Sånt fungerar ju i landskamper, när det är OS och sånt, men inte i Eurovision Song Contest.

Portugal 1p
Refrängen påminner mig om Waterloo. Låten känns väldigt B, platt och fattig. Tjejerna kan inte sjunga och har ingen utstrålning.

Sverige 3p
Håller med Nordiska Rådet. Carola är bättre än låten. Förmodligen blir det bättre när de tblir live. Jag hoppas bara vi slipper kvala i år.

Estland 2p
Sandra är sminkad så hon ser ut som en häst i ansiktet. Låten är en dussinvara.

Bosnien-Hercegovina 4p (min första fyra)
Sån där schlageretno som jag tycker så mycket om.

Island 1p
Ingen mer än jag som tänker på Olinda när ni ser Silvia Night?
Låten suger, ännu en jag-är-här-och-ska-vinna. Ja, men sjung om något annat än att du ska vinna då?

Inga kommentarer: