lördag, maj 06, 2006

Inför ESC del 2

Monaco 2p
Kan bli en sommarhit
Men jag vill ha snyggare
manliga dansare på scenen.
Inte gubbar med trumma.

Makedonien 2
Dålig version av de senaste
årens vinnare.

Polen 1p
Såna här konstiga stilmöten
Brukar inte fungera och det
gör det inte den här gången heller.

Ryssland 2p
Låter väldigt likt
"I don't want to be lonely no more"
med Gavin Degraw.

Turkiet 3p
Ännu en bekant låt men den
här är i alla fall medryckande.

Ukraina 1p
Urusel version av de senaste
årens vinnare.

Finland 3p
I brist på Österrike är det
här årets Österrikare.
Alltså, det är ett tokroligt
bidrag som får poäng för
att de står ut.

Holland 1p
Om man ska sjunga på ett
påhittat språk är det väl lika
bra att göra det fullt ut?
Och varför sitter de på trummorna?
Över huvudtaget börjar det bli aningens
tröttsamt med trummor på scenen.

Varför måste Nanne hålla på att våpa sig hela tiden?
Charlotte Perelli är ju mycket bättre och tuffare.
Jag vill ha henne tillbaka till nästa års Nordiska råd.
Thomas från Finland är så himla söt. Jag blir glad när jag ser och hör honom.

Jag delade ut 15p den här gången. Jag har fortfarande inte delat ut några fyror eller femmor.

2 kommentarer:

Bambi sa...

Som vanligt har jag noll koll!! Ska bli intressant, att se...:-)
Ha en skön lördag!!

Vonkis sa...

Bambi
Egentligen behöver man ju inte ha sån superkolle heller. Jag bara älskar melodifestivalen och esc och måste naturligtvis tycka till om bidragen :-)
För jag tycker ju rätt i allt.