fredag, april 14, 2006

Långfredag i Norrköping

Jag har passat på att ringa runt till lite folk och önska glad påsk.

Jag fick några roliga skratt med mamma, bland annat när vi pratade om föräldrar till en som kommit ut ur garederoben hemma för ett tag sedan. Mamma har jobbat med hans mamma och vet vilken homofob hon är. Kan inte vara lätta att komma ut då...

En annan som mamma har jobbat med är också rätt så homofobisk av sig. Mamma berättade om en gång då de hade pratat om homosexuella på hennes förra jobb och den här kvinnan hade blivit eld och lågor över hur hemskt det är.

Då hade min ömma moder sagt att hon tror att de som verkligen går i gasen över homosexuella och tycker att det är så fel och hemskt nog själva har en del homoerotiska fantasier som de inte vågar förverkliga!

Kvinnan hade blivit helt tyst, hon sa inte ett ord mer om det hela den gången.

Ha ha ha

Jag hade (nästan) kunnat gjort vad som helst för att fått se hennes min.

2 kommentarer:

Kirtaniya sa...

Mammor är bäst!:)

Vonkis sa...

Jag kan inte mycket annat än hålla med dig.