tisdag, mars 07, 2006

Vad är en bra låt?

Jag är ju, som ni säkert vet, helt förälskad i Somebody med Depeche Mode.

Låten talar verkligen till mig.

Den består inte av vers, refräng, vers, refräng, refräng, brygga, vers och så ännu en refräng. I stället kör på från början till slut och berättar något. Visst kan man säga att låten har två verser, men den har inte en massa saker mellan verserna som stör. Det är bara Martin Gores spröda röst, ett piano och ett slående hjärt och det är så vackert att jag nästan gråter.

2 kommentarer:

Kirtaniya sa...

Jag har just fått en aha upplevelse. Jag förstår nu vilka Depech Mode är... Ja, jag är inte speciellt bra på artister/band...

För en hel del år sedan var musik/dans/disco en av mina favoritsysselsättningar. Jag har funderat på vilka det var som det var jag dansade till (för det var just dansningen som var viktig) och kom just på att Depeche Mode var en av dem, i alla fall runt 1982...

:)

Vonkis sa...

Och de fungerar fotfarande superbra att dansa till!