fredag, februari 17, 2006

Svenska medaljer i OS

Jag som hade tippat på fem svenska medaljer i OS.

Så här tippade jag innan OS började:

Anja P, 2 medaljer
Anna-Carin O, 1 medalj
Damkronorna, 1 medalj
Något av curlinglagen, 1 medalj

Anna-Carin har redan tagit en medalj, Anja lika så. Damkronorna är ju garanderad medalj nu när de är i final (!).

Curlingherrarna verkar det ju inte gå så bra för men damerna håller stilen så här långt. Men det är fortfarande långt kvar till medalj.

Skidlandslaget hade jag inget förtroende för, men jag har hellre fel åt det hållet än att mina medaljhopp floppar. Jag vill ändå vidhålla att skidåkarna inte kommer att ta några medaljer i distansloppen. Kanske kanske kan sprintarna ta en medalj till.

OS som bara har kommit halvvägs än.

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Jag hade tippat att jag inte skulle sen nån OS alls. Men det blev inte så. Jag har virkat och fixat och grejat mycket framför teven. Inte för att jag håller koll på vem som gör vad - men ibland blir jag impad över nya roliga sporter som jag inte visste fanns.
(fast faller aldrig i trance!)