söndag, februari 05, 2006

Störiga telefonförsäljare

Igår ringde det en igen. Telefonförsäljare alltså.

Han ringde från/för Optilmal Telecom.

Tror de att jag vill byta telefonbolag när de inte lyssnar på mig? Så fort jag hör att det är ett telefonbolag somringer såsäger jag att jag är nöjd med det jag har även om det kanske inte är det billigaste telefonbolaget.Kan de inte nöja sig med det svaret? Tror de att de får kunder o de idiotförklarar dem först?

"Men, vi är ju billigare!"
"Men, du förlorar ju pengar!"

Ja, du förlorar också pengar genom att inte avsluta samtalet med mig p åen gång då jag säger att jag inte är intresserad, du provision.... Pucko..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig på alla punkter! Och just Optimal telecom är speciellt "duktiga" på att ringa ofta och ifrågasätta. Jag tycker att det är synd att man ska måsta bli otrevlig och kasta på luren för att få avsluta samtalet. GE ER!
Finns dock ett sätt att spärra samtal från försäljare, ska ta reda på hur. Kramizzzar

Morgondimma sa...

NIX heter det. Registret som telefonförsäljare är skyldiga att kolla om man är med i innan dom ringer. Hurra för NIX, det är nästan aldrig nån som ringer till mej. Typ en eller två om året max. NIX NIX NIX

Anonym sa...

Optimal ringer ca 1 gång i månaden....Och de ÄR värst...

Anonym sa...

Hejsan ,Du har blivit utmanad i min blogg

Vonkis sa...

Karin, vart finns då din blogg med utmaningen i?