måndag, februari 06, 2006

Stackars stjärnor.

"Stjärnorna" i Let's Dance klagar på olika och låga löner. De som har lägst betalt har 8'000 i veckan.

I veckan!

Och de har mage att säga att det är för lågt!

Det blir ju för tusan 32'000 i månaden.

Om man sedan kollar på hur många timmar i veckan de tränar så får de lägst betalda lite drygt 266 kronor i timmen nu när de går upp och tränar Hela 30 timmar i veckan.

Jag tjänar 87 kronor i timmen som inte riktigt färdigutbildad lärar. Som färdigutbildad kommer jag att tjäna mellan 110-1130 kronor i timmen, och då får jag en bra lärarlön!

Jag skulle gladeligen ta emot 32'000 i månaden.

Herre Gud villka klagogrisar de är...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, dom borde verkligen inte klaga.
Fy!
Men det är trots det rätt kul att se på.
Trevlig blogg, första gången jag är här på besök
Nalle

Vonkis sa...

Hej Nalle och välkommen till min blogg.

Morgondimma sa...

Till och med jag skulle dansa för 32 papp i månaden!

Anonym sa...

Dessutom behöver de ju inte köpa något träningskort, dvs, ca. 300 kronor till ;-)