fredag, februari 10, 2006

Äntligen startar OS!

Det pirrar härligt av förväntan i magen. Om bara lite drygt en timme sätter OS igång med full kraft.

Det ska bli spännande att se hur det går för de svenska deltagarna.

Jag tror att Abja tar två medaljer, damkronorna kan nog ta ett brons den här gången med. Något av curlinglagen kan nog också knipa åt sig en medalj och det kan nog Anna-Carin Olofddon också göra. Allt som allt tror jag att Sverige max har chans (observera att jag skriver chans!) på 5 medaljer.

Aftonbladet.se ställer frågan vilket land av Finland, Norge och Sverige som kommer att ta flest medaljer. Behöver de verkligen fråga det? Självklart kommer vi att få storstryk av Norge i medaljligan. Allt annat vorde, konstigt.

Det är bara att inse. Norge är bättre än oss i vinteridrotterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag lyckades se invigningen i ca 20 minuter.. trodde att jag skulle kunna se alltihop men men det blev för mycket av " vi ä så bra allihopa å så duktiga å såna bra vänner" Attityden....
jag hoppas att jag inte kommer bli alltför tokig på os för det lär inte sändas mycket annat de kommande TVÅ VECKORNA!!!!
hemska tanke... men jag har klarat mig förr så det ska nog kunna gå nu oxå....
kram

Anonym sa...

vem är abja å anna-carin olofddon???? hade du bråttom när du skrev eller???

Vonkis sa...

Men det är ju det som är tanken med OS, att samlas och enas. Tänk bara att Nord- och Sydkorea gick in tillsammans vid invigningen. De som är såna bittra fiender annars.

Hur tycker du att invigningen ska vara då? Ska arrangörslandet trycka ner deltagarna från de andra länderna, såga vi är bäst och alla ni andra är värdelösa?