lördag, februari 25, 2006

Melodifestivalen, deltävling 2, Karlstad

Ok.

Här kommer mitt omdöme på kvällens bidrag

1. Magnus Carlsson - Lev livet: Dansbandstråkig.

2. The Elephantz - Oh yeah: Obegriplig men blir nog rolig att titta på.

3 Sonya - Etymon: Låter som Elena fast mer sammanbiten och med mer vibrato, inget plus hos mig.

4. Östen med Resten - Ge mig en kaka till kaffet. Jag gillar Östen med Resten. Det här bidraget svänger det om och det kommer garanterat att sticka ut. Det som sticker ut brukar man komma ihåg. Fast introt påminner en del om "Vem är det du vill ha".

5. Pablo Cepeda - La chica de la copa: Aptråkig. Jag slutade att lyssna. Helt plötsligt märkte jag att det inte lät något mer. Inget bra omdöme...

6. Kikki Danielsson - Idag & imorgon: Den här låten hade kunnat gå långt, för 10 år sedan.

7. Niclas Wahlgren - En droppe regn: Låten är en enda stor gäääspning.

8. Velvet - Mi amore:En sväning låt som sätter sig.

Mitt tips inför kvällen sävling är.

Velvet och Kikki går nog vidare.
Östen med Resten och Magnus går till Andra chansen.

Fast jag vill att Velvet och Östen ska gå vidare direkt.

Kom igen nu svenska folket!!!

Glöm inte att Rätt låt Måste vinna!!!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Oj, jag har inte lyssnat. Men ikväll sitter jag bänkad, med godis och ett glas vin. Fast jag ringer inte. Gnäller bara om Fel Låt Vann...

Anonym sa...

Oj oj.... Vilka låtar röstar svenska folket fram egentligen?
Huvva... HOppas nu på att Velvet går dirket till Globen nu frpn andra chansen :-)