lördag, februari 25, 2006

Mats Lindström, fulmailaren

Om det inte finns flera Mats Lindström hos sossarna så vet jag vem han är.

Jag har ju varit aktiv inom SSU och det är där jag har träffat honom, flera gånger.

Jag hr väldigt svårt att tro att han ska ha blivit tillsagd av någon inom sossarna att skicka de där mailen. En av anledningarna till det är att så många av topparna inom (s), och de andra partierna, vet hur det känns att få lögner om sig själv spridda. Jag kan inte tänka mig att någon somhar varit utsatt för det vill utsätta någon annan för det.

Nu hoppas jag att det kan komma en bra sak ur allt det här. Jag hoppas att vi får en "snygg" valrörelse.

En valrörelse där de styrande partierna ute i kommunerna fokuserar på att visa på vad de har gjort under den senaste mandatperioden och vad de vill göra kommande fyra år om de får behålla makten.

En valrörelse där de partier som varit i opposition i kommunerna visar på vad de vill göra om de får makten.

En valrörelse där vi slipper höra att om (s) eller (m) får makten kommer det att bli på det här viset.

Visa på den egna politiken, inte på de andras politik.

Det är så tröttsamt att höra vad som gjorde eller inte gjordes för 12 år sedan.

2 kommentarer:

PGW sa...

Kan bara instämma. Jag har annan partifärg än du, men instämmer ändå, en vettig saklig debatt är det vi efterlyser mest just nu. Men jag börjar tappat tron att det någonsin ska bli en sådan. Det är så mycket inblandat som inte har med politiken och sakfrågorna att göra. Så mycket prestige.

Suck.

Vonkis sa...

Ja, den där jäkla prestigen, den förstör en hel del.