lördag, februari 25, 2006

Jag har hittat en kör!

Här är min kör.

Jag kickar på "Pröva här!" och sedan är det bara att sjunga med.

Fast jag saknar verkgien att sjunga i en "riktig" kör.

Jag slutade ju i studentkören för att det blev för jobbigt med Puckot. Sedan hade jag tänk att söka till S:t Olai motett kör, men nu har ju Puckot börjat där.

Förstår inte hur hon tänker.

Hon vet att jag slutade i Kefas och studentkören för att jag inte orkade vara där hon var.
Hon vet att jag slutade umgås med en del människor för att hon också umgicks med dem.
Hon vet att jag fick hjärtklappning bara av att vara i samma rum som henne.

Vad gör hon?

Hon börjar att umgås med de människor jag börjar att umgås med!
Hon slutar i studentkören och börjar i samma kör som en av mina närmaste vänner sjunger i!

Hur tror hon att det kommer att kännas för mig att gå och lyssna på dem nu när jag måste se hennes äckliga uppsyn i samma kör?

Hon tänker inte.

Så är det.

För hon är så j***a Puckad.

Jag vet att det här kan låta hårt, men det är så här jag känner.
Jag har packat från så mycket på grund av den här människan.
Det är inte så lätt att hävda sin rätt när man vet att hjärtat kommer att rusa i väg.

Jag vet att det är på grund av stress jag får hjärtklappningen, jag har varit hos läkaren och kollar.
Stressen kom från att under flera års tid inte veta hur man ska bete sig mot en människa utan att hon ska tjura ihop som ett litet barn. Utan att hon ska slå sig i huvudet för att hon inte får som hon vill, på en gång. Det har hänt. Jag lovar, jag ljuger inte.

Jag trodde att de här arga och smått hatiska känslorna för henne, Puckot, hade gått över. Men de har de uppenbarligen inte.

Fast det är inte så lätt att komma över dem, känslorna alltså, när hon hela tiden klampar in där jag befinner mig.

Snart kommer hon väl att börja komma på handbollen också.
Hon kommer nog på snart att hon också ska bli handbollstränare, i samma klubb som jag, för samma lag...

Nej, nu ska jag gå och slå hårt hårt hårt på mina kuddar. Dörrarna tål nog inte mer våld nu, så kuddarna får ta över.

God natt.

Inga kommentarer: