fredag, februari 10, 2006

Hur svensk är du?

Ja!

Jag har hittat ett nytt test. Gud vad jag älskar tester. Om nu någon har missat det..

Den här gången går testet ut på integration och svenskhet. Fast alla frågor passade inte mig så bra, exempelvis det om kaffet. Jag dricker ju aldrig kaffe, men det fanns inte som alternativ.

Mitt resultat blev:

Nej, du är inte riktigt svensk.
Om du vill bli mer svensk bör du se fler mat- och fixarprogram i tv, skriva anonyma lappar till grannarna och inhandla mjukiskläder. Se dessutom till att vara punktlig och håll gärna med lite oftare i diskussioner. Upprepa ordet lagom fem gånger framför spegeln varje dag.

Där ser man...

Fast det där med att hålla tider brukar jag ju göra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är upersvensk, ”Sällskapsresan” personifierad. Men du kanske skulle vinna på att se dig om lite i världen och få nya intryck, för den svenskhet du representerar börjar kännas gammal och grå.

Anonym sa...

Vilka fördomar, och löjliga frågor, men dum som man är, var man tvungen att testa testet.
Jag var inte svensk heller, och är inte det, men jag är svensk medborgare.

Anonym sa...

Fick samma resultat som dig. Fast jag håller inte heller med om tiderna. Eftersom jag blir vansinnig när folk är sena så ser jag alltid till att vara punktlig själv!! Ha're bäst!

Annapelu sa...

Alla bloggare som har gjort testet får samma svar, men vi kanske är osvenska... (själv är jag ½ finsk)