lördag, januari 14, 2006

Mycket att göra

När den här dagen starade hade jag följande plan.

Lösa melodikrysset. Det gick nästan men jag gick bet på L1 (geografisk plats) och V1 (Kompositör som för tankarna till näringsinrättning och fyrbent djur...).

Sedan tänkte jag diska, städa, vika in tvätt och duscha blommorna samt rösta på trackslistan. Jag vill ha det där presentkortet på skivor!

Vad har jag då gjort så här långt.

Jo. Melodikrysset har jag ju nästan löst. Jag har röstat på tracks. Jag har virkat på mina tofflor, jag har nystat ett garnnystan, jag har läst en massa nya bloggar och hittat många jag kommer att återvända till, jag har Jag har nästan diskat klart allt. Tvätten är ovikt städandet ogjort...

Men nu måste jag få tummen ur.

I morgon kl 9.30 ska jag iväg till Malmslätt för två handbollsmatcher med tjejerna och när jag kommer hem igen ska J (!) komma hit. Vi har bestämt att vi ska träffas och prata om det som har hänt.

Det känns bra och jag känner mig verkligen redo för det här. Tidigare, när jag har funderat på vad jag skulle vilja säga till henne har det alltid slutat med en enorm utskällning och det är ju inte så bra. Det leder ju inte till något. Ni som känner mig vet att jag är väldigt bra på att skälla ut folk. De flesta brukar vara rätt så darriga efteråt. Men just därför skulle det ju inte leda till något.

Nu har jag inte det behovet att skälla ut henne.

Jag vill bara få ett avslut på allt. Det är först då som jag verkligen kan släppa det här och gå vidare. J vill nog också få ett avslut, speciellt som hon ska flytta ihop med R.

Nä.

Nu sitter jag ju här igen. Jag som måste bli klar innan jag lägger mig.

Det här bloggandet är ett gift.

Batt aj lajk diss gift...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, känner igen det där. Hoppas du fick gjort allt du skulle till slut. Själv skyller jag på magsjuka, sonen smittade mig ..

Vonkis sa...

Sudoku har jag faktiskt inte provat på, ibland känns det som att jag är den ende i Sverige som inte håller på med det.

Vonkis sa...

Till slut så. Disken blev diskad, tvätten invikt, golven damsugade och blommorna vattnade. Men jag behöver fortfarande torka golven och damma...