söndag, januari 29, 2006

Jag vill ha pengar. NU!!!

Det är så otroligt frustrerande att inte ha pengar. Jag kan ju inte ens köpa saker när de är billiga!

Efter att ha lämnat av Mia på tåget gick jag en liten tur på stan. I en bokhandel hittade jag en bok om renässansen, en bok om barocken och en bok om den gotiska stilen/tiden. Dessa böcker var såna där stora och fina böcker som jag har velat köpa hur länge som helst. Dessutom var de på svenska?

Vet ni vad det värsta var? De var prissänkta, från 498 kronor till 98 kronor!!!

Ändå har jag inte råd att köpa dem!!!

Sedan gick jag till en skoaffär och där hittade jag ett par fina svarta lågskor för 150 kronor och ett par högklackade finskor för 100 kronor.

Jag sliter mitt hår i förtvivlan!

Varför lär jag mig aldrig att jag inte ska gå in i några affärer? Jag har ju ändå aldrig råd att köpa något i dem...

Rövenschnitzel!

1 kommentar:

Vonkis sa...

Ja, de där pengarna räcker ju aldrig till något roligt..