torsdag, december 15, 2005

Uppsatsen

Jo

Så här är det.

Jag skrev och skrev och skrev och skrev på uppsatsen. Jag kämpade och slet för att hinna klart till klockan 16:55. Handedarer, oponent och examinator skulle ha uppsatsen senast 17:00.

När klockan vat 16:30 kände jag att det hade varit bra med en dag till. Jag hade inte tid att kolla igenom hela arbetet och fixa till noter och sånt, men jag tänkte att jag får skriva såna ändringar i den härliga eratalistan.

Kl 16:45 ringde jag till handledaren för jag hade inte fått veta vilka som var mina oponentet och examinatotorer.

DÅÅÅ sa hon att jag inte får gå upp nu, för hon, handledaren, måste godkänna uppsatsen innan jag går upp med den.

Hon säger alltså detta till mig tio minuter innan uppstsen ska vara inne!!!

Det som är så surt är att jag inte sov många timmar de sista dygnen för att hinna klart. Jag missade allt vad luciafirande heter. Jag hade kunnat åkt upp till Ö-vik tidigare och hunnit träffa Isa lite. Jag vet inte om vi kommer att kunna göra det nu.

Det enda som är bra är att nu får jag i alla fall får tid till att verkligen gå igenom uppsatsen och finlira lite...

2 kommentarer:

Anonym sa...

skulle du inte lämna in den i tisdags????
när ska du lämna in den nu då då????
kram

Vonkis sa...

Nästa examinationstillfälle är i februari.