söndag, december 11, 2005

Trött

Jag sitter och sliter med min uppsats som ska vara klar och ivägskickad på tisdag klockan 17:00. Det går så där. Datorn är på sit bästa humör och har redan lagt av två gånger idag.

Texten jag sitter med just nu är från 1912 och 1913 så den är rätt så svår att bearbeta och skriva med mina egna ord. Titt som tätt får jag kolla på ne.se eller saob.se för att fatta vad orden betyder.

Inte har jag någon mat att tala om hemma heller. Tack och lov för E som gick till mackedonken och handlade Chicken McNuggets till mig. Jag har varit sugen på denna nyttiga rätt hela dagen. E är verkligen en ängel. Vi bor ju inte direkt på samma sida om stan hon och jag. Ändå gav hon sig ut i kylan för min skull!

Nellie är också rätt så söt. Hon leker med maten innan hon äter den. Hon tar en bit i tassen och slänger sedan upp den i luften och sedan "jagar" hon den. Det är verkligen roligt att titta på!

Nej. Nu ska jag ägna mig åt herr Gadelius igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kämpa på vännen. Snart är du färdig och fri. Tänker på dig. *kram*