fredag, december 23, 2005

Mångkulturåret 2006

Snart är Designåret till ända och Mångkulturåret tar vid.

Jag ska försöka att dra mitt strå till stacken.

Jag ska göra mitt bästa för att en gång i veckan äta en maträtt som har sitt ursprung i den ickesvenska kulturen (kan mansäga så?). Jag vill alltså prova på något nytt och förhoppningsvis spännaden. Jag tänker inte räkna tacko eller pizza till dessa mångkulturella matupplevelser. Men inte heller något allt för konstigt. Haggis går alltså också bort...

Tyvärr är jag inte så matberest och därför behöver jag lite hjälp.

Kan ni ge mig lite förslag på vad jag kan äta, eller vart jag kan hitta spännande recept? Om jag ska äta ett mål i veckan är det ju 52 rätter jag ska tillaga.

Det vore spännade om jag kunde få lite från alla världsdelarna.

Lämna förslag här i bloggen. Snälla.

Naturligtvis kommer jag att skriva om dessa matupplevelser här i bloggen.

Vad annars?

Nu ska jag se på Doobidoos julspecial.

God Jul på er alla!

Inga kommentarer: