lördag, december 24, 2005

Ett härligt Julspel

Mamma och jag var på julspelet tidigare idag. Snacka om härligt julspel.

Till att börja med är det närmare hundra personer som deltar på olika sätt. Det är en berättare, det är romerska soldater, Augustus är mer Carolus (stavar han så?) herdar, får, väsande vargar (!) vise män en åsna, en kamel, profeter, änglar, en värdshusvärd, skatteskrivare, överstepräster, Josef, Maria och ett jesusbarn.

I år var det dessutom extra spännande då ängeln Gabriel är gravid och väntar Josefs barn. Men Maria är ju inte riktigt i läge att klaga...

Åsnan bajsade lite också. I fjol var det jordnötter som klämdes ut. Vad årets bajs innehöll vet jag tyvärr inte.

Jag tog några kort på spelet. Bland annat var Marias mage något utöver det vanliga. Tyvärr har jag glömt sladden som jag ska koppla mellan kameran och datorn hemma så ni får vänta lilte med att se den. Magen alltså.

Men jag lovar.

Den är Väl Värd att vänta på.

God Jul!!!

Inga kommentarer: