tisdag, november 01, 2005

Fallna hjältar

Igår såg jag lite på "Surreal Life" på Kannal 5. Det skulle jag inte ha gjort. En av deltagarna är Jordan Knight. Ni vet, han som var med i New Kids On The Block. Det var så sorgligt att se.

Hela programmidén bygger på att några avdankade stjärnor bor tillsammans i ett fint hus i Hollywood. De ska klara av vardagsbestyren samt de uppdrag som de får från programmakarna. Det är presis så patetiskt som det låter. Dessa människor vill så desperat gärna få tillbaka lite av den stjärnglans de en gång hade. Att se Jordan Knight i det sammanhanget var obeskrivligt.

Jag talar om en av mina första och störst idoler. Carola var nog min allra första idol men N.K.O.T.B. kommer på en god andraplats. Jordan var jag helt otroligt kär i. Jag köpte var enda tidning som skrev om N.K.O.T.B. Jag klippte ut bilder och klistrade upp dem i mitt skolskåp. Jordan var i mina ögon snygg, charmig, rolig, duktig, fantastisk, underbar.

Nu var han lite småfet framstod som korkad och jagade desperat efter en av tjejerna som absolut inte ville ha honom.

Varför? VARFÖR slog jag över på Femman?

Hela min bild av Jordan är befläckad.

Inga kommentarer: