måndag, november 14, 2005

Det där med lögner.

Igår såg jag "Kärleken checkar in" på tv3. Det är en väldigt sliskig film med bland andra Jennifer Lopez i rollistan. Trots den i övrigt sliskiga storyn sa filmen en bra sak.

Att ljuga innebär inte bara att man exempelvis säger till någon att världen är platt när man vet att den är rund. Att ljuga är även att undanhålla någon sanningen. Alltså att veta att det jag vet är något som någon annan skulle behöva veta men att ändå inte berätta det.

Förstår ni mig eller svamlar jag bara?

Jag har tänkt på det här flera gånger idag och kommit på väldigt bra och tydliga formuleringar i huvudet men när jag ska skriva ner tankarna så snurrar allt bara till sig...

1 kommentar:

Vonkis sa...

Fanns inte så mycket annat att se... Men Ralph Fiennes är det ju aldrig fel att titta på ;-)