torsdag, september 29, 2005

Är ni rädda för Gud?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,706204,00.html

Jag förstår inte vad folk är rädda för? Varför ska man inte få undervisa om kristendomens skapelseberättelse i skolan? För att citera Andelieb "
Varför blir folk så rädda om någon ifrågasätter Darwin? Snacka om svag tro."

Personligen har jag svårt att köpa hela evolutionsteorin. Om exempelvis hästar från början var delfiner, varför har vi då inte hittat ett enda bevis för det? Varför har ingen av alla människor som har letat i jorden hittat något skelett från stadiet mellan delfin och häst i så fall. Jag tror på en mikroevolution istället, på att alla djur har utvecklats inom sin art, men inte att några delfiner en dag fick för sig att nu ska jag leva på land, skaffa ben och fötter och bli en häst istället.

Dessutom. Om man nu tror på darwinismen och evolutionen, den starkaste överlever. Varför ska vi då bry oss i om vi utrotar andra arter eller inte? Den starkaste arten överlever ju och för närvarande verkar det vara människan som är starkas. Genom hela historien har olika arter dött ut, varför ska vi bry oss nu?

Vilken tur att jag inte köper hela darwinismen, så jag får bry mig om utrotningshotade arter.

Inga kommentarer: